czwartek, 21 listopada 2013

Dieta a cera, czyli moja walka o lepszą skórę

      Mówią ,,Jesteś tym, co jesz". Postanowiłam to sprawdzić.
     Ostatnio moim problemem są ropne wypryski. Po jakimś czasie zasuszają się, żeby w najmniej oczekiwanym momencie znowu się pojawić. Może to wina diety? Ostatnio jem mniej warzyw i owoców, dlatego postanowiłam to zmienić. Problemem jest też mała ilość tłuszczu w diecie, co też może negatywnie wpływać na stan mojej cery. Kiedyś nie miałam problemów z cerą. Dopiero w wieku 22 lat coś się zmieniło i wyglądam jak nastolatka w okresie dojrzewania ;))


Moje cele - minimum raz na:
dzień: jabłko, marchewka+inne warzywa niegotowane, herbata z bratka/rumianek/zielona herbata, łyżka oliwy z oliwek, minimum 1,5 l wody niegazowanej
2-3 razy w tygodniu: ryż, kasza gryczana, chude mięso, garść pestek dyni, szpinak, ryba, owoce, warzywa na parze, jajka
tydzień: zupa, ziemniaki

Kosmetyki - początkowo:
Rano: tonik z zielonej herbaty i lekki krem brzozowy z Sylveco
Wieczorem: krem i żel z La Roche Posay. 
Niczym więcej nie będę katowała swojej cery. 

Składniki dobre dla skóry (przykłady)
Witamina B: chude mięso, banany, orzechy, jaja, ziemniaki, rośliny strączkowe, pieczywo
Witamina C: papryka, brokuły, brukselka, porzeczki czarne, kiwi, pomarańcze, cytryny, mandarynki
Witamina E: oleje, kiełki, miękkie margaryny, pestki dyni i słonecznika, awokado
Beta-karoten: marchew, suszone morele, szpinak, brzoskwinie, czerwone papryki, brokuły, jajka
Selen: drożdże, ryby morskie, kukurydza, orzechy, produkty zbożowe
Jod: ryby morskie
Żelazo: zielone i czerwone warzywa, wątróbka
Kwasy omega-3 i omega-6: tłuste ryby, tran, pestki dyni, orzechy, olej z pestek winogron, oliwa z oliwek
Likopen: czerwone rośliny (pomidory, arbuzy, czerwone grejpfruty, owoce dzikiej róży)

Zrezygnuję ze słodyczy (ostatnio i tak ich prawie nie jem), ograniczę ostre przyprawy (np. ostra papryka, pieprz) i sól. Nie muszę rezygnować z tłuszczów zwierzęcych, fast foodów czy soków z chemią i napojów, bo tych produktów nie jem.

Będę ćwiczyć co drugi dzień. Już to powoli wprowadzam w mój plan dnia :)

Efekty opiszę po 1-2 miesiącach.

Może macie jakieś uwagi albo rady?

Justyna
Koniecznie odwiedź mojego nowego bloga - to tam będę dodawała pełne wpisy :)
http://justynamowi.pl/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...